FAQ och information


Hur lägger jag en order?

För att lägga en order väljer du först vilken tjänst du vill nyttja. För Tjänster i hemmet, Gåvor & Shopping, Företagstjänster gör du en förfrågan, där vår partner kommer att kontakta dig med prisförslag och mer information om tjänsten.

För Tjänster på jobbet väljer du vilken typ av tjänst du önskar nyttja, och antalet produkter du behöver hjälp med. Efter att du valt tjänsten och saken som ska lämnas in, så går du vidare till kundvagnen. Därifrån så kan du välja betalsätt (faktura, kreditkort och kontantkort). När du valt samt skrivit in din betalningsinformation så kommer du att hitta en bifogad fil på sidan. Denna fil innehåller kvittot för din lagda order. Viktigt att du skriver ut två kopior av denna och lämnar i en Circles påse med respektive plagg.

Har du frågor kring hur du ska lägga din beställning är du alltid välkommen att kontakta din Concierge eller kundservice på circles.se@sodexo.com eller via telefon 077-134 00 00

Vilka servicedagar har jag?

Fråga din Concierge om dina servicedagar.

När ska jag lämna in min kemtvätt?

För att din kemtvätt ska skickas iväg på exempelvis en servicedag såsom måndag eller torsdag, ska tvätten lämnas in och order vara lagd innan kl.09.00. Detta för att vi ska försäkra oss om att kemtvätten går iväg samma dag.

Övriga dagar går det bra att lämna in under dagen hos närmaste servicehörna.

Vilka leveranstid gäller för kemtvätt?

Leveranstiden kan variera beroende på vilket typ av plagg du lämnar in hos oss, se nedan:

Levereras normalt nästa servicedag:

- Skjortor, blusar, och tröjor, uppknäppta.

- Kavaj och byxa (jeans, kostym och smoking byxa), väst, kostym/dräkt

Leveranstid ca. 1 vecka:

- Accessoarer: väska (ej skinn) halsduk/scarf/sjal, handskar/vantar, slips/fluga, mössa/keps

- Textiler (vardagsrum)

- Vittvätt

- Ytterplagg

Leveranstid ca. 2 veckor:

- Skinn och mocka

- Mattor

När och hur sker min betalning?

Faktura skickas hem till din adress den 15:e varje månad.

Hur blir jag medlem?

Gå till din närmaste Concierge och servicehörna, be om att få bli medlem så hjälper din Concierge dig, eller så kan du göra det själv online med en kod du får av din Concierge. Helt kostnadsfritt.

När behöver jag lägga min beställning om jag vill beställa varor?

Senast kl. 09.00 dagen före din servicedag behöver vi ha din beställning om du beställer Cupcakes eller Medlehavsdelikatesser.

Kan jag skicka paket via er?

Ja, kontakta din Concierge för bud.

Jag har fått fel summa på fakturan, hur gör jag?

Kontakta vår kundservice för hjälp på circles.se@sodexo.com eller via telefon 077-134 00 00, eller kontakta din Concierge. Deras öppettider är : 10-12 och 13-15, måndag –fredag.

Jag har inte fått min kemtvätt tillbaka, vad gör jag?

Kontakta vår kundservice för mer information på circles.se@sodexo.com eller via telefon 077-134 00 00, eller kontakta din Concierge för hjälp.

Jag har fått någon annans kemtvätt i min klunga av kemtvätt, vad gör jag?

Kontakta din Concierge eller kundsupport circles.se@sodexo.com, eller via telefon 077-134 00 och lämna in i närmaste servicehörnan.

Jag hittar inget pris på den tjänst jag vill nyttja?

Lägg en prisförfrågan i portalen, eller välj Tjänst > Övrigt om du inte hittar den tjänst du söker. Skriv därefter en kort beskrivning på vad du behöver hjälp med. Lämna sedan in två kvitton med det du behöver hjälp att åtgärda i en Circles-påse vid närmaste servicehörna, så kommer vi att återkoppla dig med kostnaden för detta. När du har accepterat priset så kommer vi att utföra din förfrågan.

Hur gör jag en reklamation?

Kontakta supporten snarast på circles.se@sodexo.com eller via telefon 077-134 00 00, så hjälper vi dig.

Hur återställer jag mitt lösenord?

Kontakta supporten på circles.se@sodexo.com eller via telefon 077-134 00 00, så hjälper vi dig.

En påse?

Alla plastpåsar har en inverkan på vår miljö. På Circles använder vi påsar av returplast för att minska miljöpåverkan, som är en del av vårat hållbarhetsarbete. Men att också använda färre plastpåsar och återanvända gamla påsar, gör att sparar vi ännu mer av jordens resurser. Med den här informationen vill vi uppmana dig att fundera på hur du kan bidra till en bättre miljö genom att kanske använda en påse hemifrån eller ta en papperspåse istället? På vår hemsida kan du läsa mer om hur vi arbetar med CSR.